Hillary Clinton dominerer reklamepausene om dagen.
Mens Donald Trump bruker sin personlighet og evne til å få gratis mediedekning, spytter Hillary Clinton og Super PACene som støtter henne ut reklamer for minst $500,000 om dagen. Noen av disse reklamene er også fryktelig effektive. Mens republikanerne aldri visste hvordan de skulle angripe Trump, står reklamen «Role Models» from som det beste eksempelet fra demokratene så langt:
Satser stort under OL
Under lekene bruker Clinton og co. $13.6 millioner på TV-reklamer hos NBC, som viser OL i Rio på amerikanske tv-skjermer.
En av reklamene som går der er denne samlingen av klipp hvor David Letterman setter Trump på plass:
Tidligere skrev vi en artikkel om en throwback-reklame fra Clinton-kampanjen, som kopierte en klassisk anti-Goldwater-reklame fra 1964, og det med samme skuespiller.
Appellen til republikanske velgere som er skeptiske til hvorvidt Trump har selvkontrollen som skal til for å være president er et gjennomgående tema i Clinton-reklamene.
Reklamen «Unfit,» som kun viser klipp av republikanere og konservative mediepersonligheter, følger i samme spor:
Hvilke av de to kandidatenes taktikker som funker best må vi vente til november med å få det endelige svaret på, men Clintons fordel er at hun nå har begynt å ta igjen Trump i gratis mediedekning.