President Obama annonserte i dag sin gjenvalgskampanje, og de nødvendige papirene er levert til FEC (the Federal Election Commission). Årets andre kvartal er så vidt i gang, og kampanjen har dermed tre måneder på seg til å samle inn godt med penger til første rapportering i slutten av juni.
I e-posten til støttespillerne sine skrev Obama blant annet følgende:
«We’re doing this now because the politics we believe in does not start with expensive TV ads or extravaganzas, but with people organizing block-by-block, talking to neighbors, co-workers, and friends. And that kind of campaign takes time to build.»
E-posten linket til kampanjens nypolerte nettside, og dette videoklippet:
httpv://www.youtube.com/watch?v=f-VZLvVF1FQ&feature=player_embedded
I 2012 må Obama-Biden selge status-quo til velgerne som ville ha «Hope» og «Change» i 2008.
«Winning the Future» er foreløpig slagordet, men som Chicago Sun-Times’ Lynn Sweet skrev på søndag trengs det noe mer:
Obama’s slogan, «Winning the Future» is not going to go away — but will need to be supplemented or melded with a theme that can energize voters the way «Hope» and «Change» did in 2008. Massachusetts Gov. Deval Patrick’s 2010 re-election campaign — faced with the same message challenge — came up with this: «We worked hard four years ago to change the guard. Now it’s time to guard the change.» I can see folks chanting «Guard the Change» the same way they did «Yes We Can» four years ago.
Jeg er ikke helt sikker på klarsyntheten i Sweets siste poeng, men hvem vet.
Har du et forslag til Obama-Bidens 2012-slogan?