Valgkamppoesi: Mitt Romneys møte med arbeidsledighet
«Some years ago, I served as a lay pastor. In the Mormon Church, we don’t have full-time or paid pastors, so individual members like me are asked to assume that responsibility….»
«Some years ago, I served as a lay pastor. In the Mormon Church, we don’t have full-time or paid pastors, so individual members like me are asked to assume that responsibility….»
President Obama liker ikke å tape, og det er en myte at han ikke liker det politiske spillet.
Thomas B. Edsall er ute med ny bok om hvordan nedgangstider kommer til å forme amerikansk politikk i tiden framover.
I hate to weed. I’ve hated it ever since my father put me to work weeding the garden at our home in Bloomfield Hills, Michigan. It was planted with zinnias, snapdragons, and petunias, none of which seemed to grow as heartily as the weeds. After what seemed like hours of…
Running for president of the United States is an extraordinary experience. New, profound friendships are unquestionably the greatest reward; they will last a lifetime. And there were moments of laughter, such as when Ann got up from a collapsed stage in Dubuque, Iowa, dusted herself off, and later ad-libbed, «Well,…
«Full of life. Full of energy. Ageless, in a sense. He’d wake up and hit the road with a big Starbucks coffee in his hand, and he’d have a story or a wisecrack for everything. He’d tell these corny old jokes, and it was clear he’d been telling some of…
«In the fall of 1981, [the Reverend Jesse Jackson Jr.] had been invited to address a rally of labor union members, gathered [at the] Washington Mall to protest what they regarded as the antilabor policies of President Reagan. Perhaps a half a million – most of them male, most of…
(Klikk på bildet hvis det er vanskelig å lese). Dette er altså baksiden av tidligere Minnesota Guvernør Tim Pawlentys bok Courage to Stand: An American Story (2011), og det slo meg med en gang hvordan denne korte teksten oppsummerer hovedlinjene i Pawlentys kommende valgkamp – iallefall slik den er formulert for…
Contrary to what you might expect, most people are gracious and kind when you knock on their door – although strange things do happen. People would open the door in their underwear and stand there for a moment in plain view before saying, «Oh, let me go get my bathrobe…
Tidligere President George W. Bushs nye bok Decision Points byr på et selvbiografisk portrett med fokus på oppvekst og familie, men boka gir også et polert innblikk i et knippe viktige beslutningsprosesser i løpet av hans åtte år i Det hvite hus. Bushs beskrivelse av livet før han ble nummer 43.…
National Journals “The Hotline” gjennomfører daglig en kåring av dagens beste sitat. De har nå samlet sammen de beste av disse sitatene fra året som har gått, og jeg har tatt meg den frihet til å plukke ut mine favoritter fra denne listen – og kan dermed presentere kremen av…