Valgkamppoesi: Mitt Romneys møte med arbeidsledighet

Valgkamppoesi: Mitt Romneys møte med arbeidsledighet

«Some years ago, I served as a lay pastor. In the Mormon Church, we don’t have full-time or paid pas­tors, so indi­vi­dual mem­bers like me are asked to assume that responsibility….»

Hvordan kritisere en av dine egne

Hvordan kritisere en av dine egne

Obamas råd­gi­vere har hele veien regnet med at de ville møte Mitt Romney til høsten. Men hva gjør repub­li­ka­nere som skulle ønske seg en mer kon­ser­vativ kandidat?

Den politiske striden i nedgangstider

Den politiske striden i nedgangstider

Thomas B. Edsall er ute med ny bok om hvordan ned­gangs­tider kommer til å forme ame­ri­kansk poli­tikk i tiden framover.

Valgkamppoesi: Mitt Romney luker ugress og lærer en lekse

I hate to weed. I’ve hated it ever since my father put me to work wee­ding the garden at our home in Bloom­field Hills, Michigan. It was planted with zin­nias, snap­dra­gons, and pet­u­nias, none of which seemed to grow as hear­tily as the weeds. After what seemed like hours of…

Valgkamppoesi: Mitt Romney om miniskjørt og valgkamp

Run­ning for pre­si­dent of the United States is an extra­or­di­nary expe­ri­ence. New, pro­found fri­endships are unques­tio­nably the grea­test reward; they will last a life­time. And there were moments of laughter, such as when Ann got up from a col­lapsed stage in Dubuque, Iowa, dusted her­self off, and later ad-libbed, «Well,…

Valgkamppoesi: Tim Pawlenty om John “ageless, in a sense” McCain

«Full of life. Full of energy. Age­less, in a sense. He’d wake up and hit the road with a big Star­bucks coffee in his hand, and he’d have a story or a wisecrack for eve­rything. He’d tell these corny old jokes, and it was clear he’d been tel­ling some of…

Jesse Jackson Jr. prøver å motivere fagforeningsmedlemmer: I AM SOMEBODY!

«In the fall of 1981, [the Reve­rend Jesse Jackson Jr.] had been invited to address a rally of labor union mem­bers, gat­hered [at the] Wash­ington Mall to pro­test what they regarded as the anti­labor poli­cies of Pre­si­dent Reagan. Per­haps a half a mil­lion – most of them male, most of…

Hva kommer Tim Pawlenty til å fokusere på i nominasjonskampen?

(Klikk på bildet hvis det er vans­kelig å lese). Dette er altså bak­siden av tid­li­gere Min­ne­sota Guvernør Tim Paw­lentys bok Courage to Stand: An Ame­rican Story (2011), og det slo meg med en gang hvordan denne korte teksten opp­sum­merer hoved­lin­jene i Paw­lentys kom­mende valg­kamp – ialle­fall slik den er for­mu­lert for…

Valgkamppoesi: Tim Pawlenty om da han gikk fra dør til dør

Con­trary to what you might expect, most people are gracious and kind when you knock on their door – alt­hough strange things do happen. People would open the door in their under­wear and stand there for a moment in plain view before saying, «Oh, let me go get my bathrobe…

George W. Bush om fortiden for ettertiden

Tid­li­gere Pre­si­dent George W. Bushs nye bok Deci­sion Points byr på et selv­bio­gra­fisk por­trett med fokus på opp­vekst og familie, men boka gir også et polert inn­blikk i et knippe vik­tige beslut­nings­pro­sesser i løpet av hans åtte år i Det hvite hus. Bushs beskri­velse av livet før han ble nummer 43.…

De beste sitatene fra 2010

National Jour­nals “The Hot­line” gjen­nom­fører daglig en kåring av dagens beste sitat. De har nå samlet sammen de beste av disse sita­tene fra året som har gått, og jeg har tatt meg den frihet til å plukke ut mine favo­ritter fra denne listen – og kan dermed pre­sen­tere kremen av…

Washington Post

Politico

Wall Street Journal

Twitter Facebook RSS
AmerikanskPolitikk.no